içerik yükleniyor...Yüklenme süresi bağlantı hızınıza bağlıdır!

Kuranı, okuyun, sorgulayın ifadesi var. Sorgulanabilir mi? Bu ne demek?

Kur'anı Anlamadıkça Mehdiler Bitmeyecek, Ya da Takdirde Patinaj Kınanmaz

 

Ayrıca, hadisler konusunda derecesine göre tasnif edilmiştir. Her hadisi toptan reddetmek doğru mudur?
Senin sözünde seni bağlayan ifadelerdir, belki O anlamlara da gelebilir. Şimdi senin bütün ifadelerini reddersek seni reddetmiş yoksaymış olmuyor muyuz?

 

 Kur 'an a okuyucu soru sorabilir.
 O cevabı  soranın  niyetine kapasitesine göre verecektir.

 

Kur 'an vicdanlar ile rabıtalı, samimi akıllar aramakta; onlara  seçimlik öğütler sunmaktadır.

Kur'an buyrukları insan, yaşam ilişkisinde riskli alanları aşmak içindir.


Hadis için tarihsellik, örnek uygulama, mutlak olmayan yol gösterici tarz-tutum...denilse de elçiye aidiyeti mutlak olmadığını Kur'an:

 "Kitabı biz indirdik, biz koruyacağız, biz açıklayacağız." diyerek;

korumanın nereye, nasıl, kime ait olduğu hükmü ile bildirmiş olması öğreticidir.

Kuran dışı nakli dikkata almak başka,  hüküm kaynağı metin ya da anlam kılmak başka şeydir.

 

Son olarak yine Kuran: 

"Allah'ın hadisinden başka hafis mi arıyorsunuz?" buyurması  akıllı vicdanlara ihtardır.

Kuranın yanına ne koyarsak koyalım koyduğumuz şey zaviye, bakış açısıdır; ötekini bağlaması, kurumsal düzen adına bağlatması zorbalık olur; bu da  onun "öğüt,"- seçtirme niteliği ile çelişir.

 

 Her söz sahibini bağlar .
Kurumsal sözler buna dahildir.

Kabul etmemek, kullanmamak... yok saymak değildir. Çünkü her şey etkileşimdedir; lâkin derc edilmek ile  omurga  olmak, suret olmak, ayrıdır.


Bu kaçınılmazlık sebebiyle Kuranda şeytanın sözlerini okuruz.

Kuran ile uyulan elçi ve seçilen lider ise bir birinden bağımsız değildir; varlıkları sayılırken
Allah'a  bağlanır.

Bu da O'nun insandaki izi olan vicdanlara, akıllara, Kuran'a bağlanır. 

Bu dolayım yaşam, zaman ve esyanın gereğidir. 

Sonuç: 

Yaşam sofrasında "kerihlik" izafidir.

YAZARIN DİĞER YAZILARI
FACEBOOK YORUM
Yorum